.

Skrevet den 15. april 2021

Kære alle havelejere af Musikbyen

Kære alle havelejere af Musikbyen

 
Nu har vinteren snart lagt sig for denne gang, og vi kan mærke foråret springe frem så småt. Det bliver så skønt at komme lidt i haven igen og ikke mindst se hinanden.
 
Her i foreningshuset er der sket meget gennem vinterperioden. Det er ingen hemmelighed, at der har været en god portion opgaver at overtage og sætte sig ind i, men vi føler, vi er kommet langt og knokler stadig på at blive helt klar til sæsonstart.
 
Der kommer til at være en del nye tiltag, hvilket har været efterspurgt og ønsket af os alle længe.
Blandt andet får vi opfrisket hele fællesområdet foran kiosken, der kommer flere fartbump op og nye vejskilte, der opfordrer til mere hensynsfuld kørsel på gangene.
Så er der kommet ny og mere overskuelig hjemmeside til os - se her (stadig under udarbejdelse). Vi har også fået nye vurderingsmænd tilknyttet og mange andre praktiske småting, der virkelig manglede en kærlig hånd. De helt store ting, der er forbedret og klargjort til foråret, er beskrevet nedenfor.
 
...
 
En anden lille historie og update, inden vi drøner videre til de store tiltag, er nedrivning og bebyggelse af foreningshuset. Mange har spurgt, hvad status er, så her får I en kort forklaring.
 
Først og fremmest, skulle vi have aktindsigt i sagen, da daværende entreprenør ikke længere kan kontaktes. Det tog lidt tid, men nu ligger sagen atter hos bestyrelsen, og vi har forskellige løsninger på byggeprojektet, vi kan tage i brug, så snart vi får en sagsbehandler tilknyttet.
 
Det næste er så ventetiden. Bygge- og teknikforvaltningen hos Københavns Kommune er meget langt bagud med deres opgaver. Vi må derfor alle væbne os med tålmodighed. Vi arbejder på at få en god og holdbar løsning, hurtigst muligt!
 
ÅBNING AF SÆSONEN
Kontoret åbner efter påske den 11. april 2021  
 
Det betyder, at alle havelejere er velkommen hver søndag kl. 10-12, hvor bestyrelsen sidder til rådighed for spørgsmål, salg af haver og andre administrative ting, der skal løses.
 
De fleste fra bestyrelsen er som udgangspunkt til stede denne dag.
 
OBS: Vi gør opmærksom på, at bestyrelsen afholder sommerferie i juli måned.
 
FÆLLESARBEJDE (OBLIGATORISK)
I år er det et ulige år, og dermed er det ulige numre der skal i arbejdshandskerne, og der er naturligvis mødepligt som altid.
 
Første dato er 17. april for A-gangen, ulige numre - vi mødes uden for foreningshuset.
 
Læs reglerne for mødepligt og bod her. (hjemmesiden kan være under konstruktion). Personer over 70 år er undtaget, men selvfølgelig velkommen. Dog skal man huske selv at oplyse om alder.
 
Øvrige fællesarbejdsdage er:
B-gangen den 8. maj
C-gangen den 12. juni
D-gangen den 7. august
E-gangen den 25. september
 
Kontakt os ved spørgsmål omkring fællesarbejde på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..
 
GANGMÆND
Som altid vil bestyrelsen også dele sig op og gå havevandring i løbet af sæsonen. Gangvagterne er:
A-gangen: Tino
B-gangen: Elsa
C-gangen: Stefan
D-gangen: Susanne
E-gangen: Maibrit
F-gangen: René
 
Bestyrelsen går en fælles havevandring den 30. maj kl. 12:00.
 
Alle havelejere opfordres naturligvis til at overholde alle regler og sørge for, at alle jeres haver er pæne og klar til forårssæsonen. God fornøjelse derude :) 
 
SKRALDEPLADSEN
Det er nævnt før, men vi gør det lige klart igen, at alle containere, på nær flaskecontainerne, rykkes ned til den store plads, bag hegn. Dette skal sikre, at det kun er egne havelejere, der benytter containerne samt for at sikre bedre AFFALDSSORTERING!
 
AFLÅST
Containerpladsen bliver desuden aflåst mellem 22:00 og 07:00 hver dag, og pladsen bliver kamera-overvåget.
 
STORSKRALD
Der er mange, der har efterspurgt storskrald, og bestyrelsen er ved at finde en god løsning, så vi igen får en storskralds-løsning ca. 3 gange i løbet af sæsonen, på samme containerplads, som det øvrige skrald.
Der kommer info om datoer hurtigst muligt.
 
NOTE FRA KASSEREN
HUSK, at havelejerne ifølge vedtægterne skal være tilmeldt Betalingsservice, tak!
Dette gælder både for haveleje og brandforsikring.
 
PLADSMÆND
Vi kan alle være rigtig glade for, at der er en stærk duo til at håndtere containerpladsen og fællesarealerne. Allan og Lau vil i samarbejde holde orden på fællesområderne, skraldepladsen, toiletterne og være flagmænd m.m.
 
Allan har endda indvilliget til at holde materialepladsen åben mellem kl. 10 og 14 hver lørdag og søndag! Det vil sige, at man kan komme forbi og låne et værktøj eller trækvognen i denne tid (eller efter aftale uden for åbningstid).
 
Husk at oprydning og affaldssortering selvfølgelig er en fælles ting!
 
 
Det blev til mange informationer, men der er heldigvis også mange nye tiltag og nyheder.
 
Til slut vil vi bare sige held og lykke til alle i den nye sæson, vi glæder os til at se en masse mennesker, flotte haver og forhåbentlig en tid uden for mange restriktioner.
 
Der kommer ny information ud inden åbningen, omkring de praktiske covid-forbehold, ophold på fællesområdet, foreningshus og toiletter m.m.
 
Alt det bedste herfra
Bestyrelsen